Zo verbeter je snel jouw ‘Over Ons’-pagina!

 

Heb jij een persoonlijke ‘Over Ons’ pagina op je website staan? Een waarop je vertelt wie de mensen achter jouw bedrijf zijn? Mocht je zo’n pagina niet hebben, dan is dat absoluut al fout nummer 1 ;-).

Lees hieronder de 8 meest gemaakte fouten die ik zie bij de ‘Over Ons’-pagina’s. (En guilty: aan nummer 1 en 8 heb ik me vroeger ook schuldig gemaakt!)

 

  1. Je pagina Over ons’ noemen terwijl je alleen te werk gaat.
    Als je een zzp’er bent, noem deze pagina dan ALS-JE-BLIEFT ‘Over mij’ of bijvoorbeeld ‘Dit is Sanne’.
  2. Geen foto van jou en je team.
    En vooral onder het mom: “Ja maar, ik ben niet fotogeniek.” Iedereen is fotogeniek, als je maar met de juiste fotograaf werkt. Bezoekers vinden het fijn om te weten met wie ze te maken hebben en wie de gezichten achter jouw bedrijf zijn. Dus geef Camiel van de planning en Bibi van de receptie als de sodemieter een gezicht door een foto van de ze te plaatsen. Te persoonlijk? Je hoeft ze niet met naam, toenaam en contactgegevens te vermelden. Alleen een voornaam is ook al leuk en maakt het meteen veel persoonlijker!
  3. Een badkamer-selfie.
    Of een ingestuurd vakantiekiekje. Zorg voor een goede foto’s. Het hoeft heus geen sessie te zijn met een topfotograaf (wel heel cool natuurlijk!), maar vermijd de selfies en de zongebruinde vakantiefoto’s. Allemaal voor dezelfde achtergrond op kantoor is al een goed begin en zorgt meteen voor een eenheid in de foto’s.
  4. Een stockfoto van een random persoon.
    Echt! Ik zag hem laatst op een ‘Over Ons’-pagina. Een lachende, Amerikaanse stockfoto-meneer. Gewoon. Niet. Doen. Want ik kom je halen.
  5. Een teamfoto zonder namen.
    Nu weet je bezoeker nog niet wie Niels is op die grote groepsfoto die hij net aan de telefoon had.
  6. Misplaatste missie & visie.
    Natuurlijk is het heel goed om op je website te laten weten wat je missie is, maar veel mensen verwarren dit met de ‘Over Ons’-pagina. Op deze pagina schrijf je namelijk over wie jullie zijn. Als je jouw missie en visie echt belangrijk vindt, geef deze dan gewoon een andere plek op je website.
  7. Hele bedrijfsgeschiedenis uitschrijven.
    De complete 125-jarige geschiedenis van je bedrijf uitschrijven in 32 paragrafen is wat overdreven. Familiebedrijven hebben vaak een grote(re) bedrijfsgeschiedenis dan een niet-familiebedrijf. Op die geschiedenis ben je meer dan trots. En terecht! Maar houd het op de ‘Over Ons’-pagina iets beknopter en verwijs ze vanaf daar naar een aparte pagina waar je de hele geschiedenis op kwijt kunt.
  8. Een standaard voorstelrondje.
    “Hallo mijn naam is Sanne, ik ben 30 jaar oud en ik kom uit Rossum.” Kom op, je kan beter! Vertel ‘geheime’ dingen over jezelf, over je passies of laat je medewerkers vertellen waarom ze voor een baan bij jouw bedrijf hebben gekozen. De kans is veel groter dat je een band opbouwt met je bezoeker; je vertelt namelijk veel meer over jezelf. Zo kreeg ik laatst een mailtje met een aanvraag, met in de p.s.: “Ik ben ook altijd mijn sleutels kwijt.”

 

Ik hoop dat je hiermee snel zelf wat verbeteringen kunt toepassen op je eigen website! En mocht je denken, wie is zij dan? Check dan mijn badkamerselfie-loze ‘Wie is Sanne’-pagina.

 

PS: Heb je nog geen website? Dan kan ik je daar natuurlijk ook mee helpen! 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *