Hashtags zijn niet meer weg te denken in social media. Waar Twitter ooit begon met hashtags, kan je ze vandaag de dag op bijna ieder platform gebruiken. Ook op LinkedIn duiken ze al een tijdje op in berichten. Hashtags op Linkedin zijn ergens in 2018 populair geworden. Maar heeft het nou echt zin om hashtags op LinkedIn te gebruiken? Gebruik je er 2 of 30? En moet je nu heel creatief zijn of kan je beter standaard hashtags gebruiken?

 

In dit artikel geef ik je antwoord op deze vragen!

 

Online zichtbaarheid

Voor je online zichtbaarheid heeft het zéker wel effect om hashtags op LinkedIn te gebruiken. Op LinkedIn kan je tegenwoordig heel gemakkelijk een hashtag volgen. Hashtags op LinkedIn dragen bij aan jouw vind- en zichtbaarheid over een bepaald onderwerp. Je kan hashtags ook toevoegen aan je persoonlijke- of bedrijfsprofiel.

 

Welke hashtags gebruik je?

Om gelijk een eerste vraag te beantwoorden: Welke hashtags kan ik het beste gebruiken? Dit verschilt per branche en werkspecialisme. Heb je zoals ik veel verstand van #communicatie of zoals mijn klanten van #duurzameenergie en #techniek. Gebruik dus hashtags die aansluiten bij jouw expertise en de interesses van jouw klant.

 

Het is handig om te checken of een hashtag op LinkedIn veel gevolgd wordt. Typ hem in de zoekbalk en je krijgt meteen resultaat!

 

Hashtags op LinkedIn

 

Wil je ‘los’ gaan op een creatieve, eigen hashtag? Gebruik deze dan om bijvoorbeeld makkelijk jouw eigen berichten terug te vinden. Of bijvoorbeeld om een campagne op social media te versterken. Te veel creatieve hashtags dragen niet bij aan je online vindbaarheid, daar wordt tenslotte niet op gezocht.

 

Hoeveel hashtags op LinkedIn?

Ik adviseer altijd om minimaal twee en maximaal vijf hashtags te gebruiken op LinkedIn. Let op: voor LinkedIn dus. Voor andere social media kanalen zijn weer andere aantallen gunstiger. Gebruik je heel veel hashtags in een LinkedIn bericht? Dan zal het algoritme je waarschijnlijk afstraffen door jouw bericht niet zo vaak te tonen.

 

Je bereik vergroten?

Vergeet zeker niet in een bericht connecties of bedrijven te taggen in je LinkedIn bericht. Dit doe je door @ in je bericht te typen met daarachter de naam of bedrijfsnaam. Je krijgt vanzelf een lijstje met namen die je kan toevoegen aan je bericht. Tip: Wil je niet iemand volledige naam in je bericht? Je kan de achternaam weghalen. Hou de tags wel relevant. ‘Random mensen’ in je bericht taggen werkt weer averechts voor je bereik.

 

Maak jij gebruik van hashtags?

Ik ben benieuwd, gebruik jij wel of geen hashtags op LinkedIn? Heb je hulp nodig bij het vinden van de juiste? Of kan je juist 10 extra vingers gebruiken voor het schrijven van berichten voor LinkedIn? Ik help je graag: hallo@sannevanmil.nl. 

2 antwoorden
  1. Karen Bosman
    Karen Bosman zegt:

    Interessant Sanne 🌟
    Ik heb hier echt geen kennis van. Wat zouden handige # voor mijn bedrijf zijn ?
    #werkgeluk
    #werkplezier
    #vitaliteit
    # stress en burn-out
    #coaching
    ???

    • sanne
      sanne zegt:

      Hi Karen,

      Vraag eens aan jouw klanten waar zij op zouden zoeken. En zoek deze hashtags op op LinkedIn. Ik zie bijvoorbeeld dat #werkgeluk meer dan 5.000 volgers heeft. Dat lijkt mij al een hele mooie voor jou! Bedenk ook voor jezelf: Sluit deze hashtag aan bij de boodschap die ik wil vertellen?

      Succes!

      X Sanne

Reacties zijn gesloten.